Thursday, September 27, 2012

Dialog

Hari ini aku mendengar dialog yang membuatkan aku sentiasa rasa perasan.
Suami aku cakap suatu dialog yang aku seronok dengar...

dialog pertama  :  " abang tak pernah jemu tengok muka idah..." 
Ia tidak terhenti di situ..ada sambungan .....

Dialog kedua  :  " walau pun muka idah tak la berapa cantik sangat.. " 
Cisss.. (dalam hati)

Aku harap dialog itu akan terus bertakhta dihatinya..terutama dialog pertama.

Dialog kedua tu aku tak kisah sangat.
Memang itulah muka aku sebelum jumpa dia pun...

Semalam aku kemaskan gambar lama..
jumpa kembali gambar aku
memakai baju hitam...
baju itulah yang aku pakai
sewaktu Encik Hasbullah pertama kali nampak aku....
Kat Library UTM, aras lima.

nanti  akan ku upload gambarnya..
biar anak-anak aku tengok..
jelita tak mak depa masa dolu-dolu...
kalau depa kata tak jelita pun takpa.
asalkan suami aku terus ulangi
dialog pertamanya tadi...

No comments:

Post a Comment